• شنبه تا چهارشنبه 8 تا 15
اریس بار

09939110499

info@erisbar.com

تهران

ایران تهران

محموله ترافیکی چیست؟

محموله ترافیکی چیست؟

محموله ترافیکی چیست؟

محموله ترافیکی چیست؟

به باری که عرض و طول آن از حد استاندارد بیرون بزند بار ترافیکی میگویند.اگر عرض بار قابل حمل بیشتر از 2.60 و طول آن بیشتر از 3 متر باشد محموله ترافیکی نامیده میشود. ماشین های مخصوصی برای ارسال این بارها استفاده میشود.

محموله های ترافیکی جز بارهای فوق سنگین محسوب میشوند.به طور کلی اگر وزن و ابعاد محموله بیشتر از حد استاندارد ماشین باری باشد، بار ترافیکی است.شرکتهای حمل و نقل حرفه ای بایستی بتوانند انواع محموله ها را انتقال دهند.

انواع بارهای قابل انتقال:

محموله ها به دو دسته عادی و ترافیکی تقسیم میشوند.برای حمل بار عادی مثل کالای تجاری و لوازم شخصی محدودیت و شرایط خاصی نیاز ندارد. ولی در انتقال محموله ترافیکی شرکتهای باربری باید مجوزهای لازم را اخذ کنند.

بارهای فوق سنگین کدامند؟

-دستگاههای راه سازی.

-سازه های بزرگ.

-دستگاههای صنعتی سنگین.

-بولدزر.

-کانکس.

-سازه های فلزی.

-و….

 

حمل و نقل محموله سنگین

عوامل تاثیر گذار در قیمت بارهای ترافیکی:

-نوع بار.

-فاصله مبدا تا مقصد.

-حجم بار.

-بیمه باربری.

در حمل بارهای سنگین بایستی قبلا مجوزهای مورد نیاز اخذ شود.در انتقال اینگونه محموله ها باید توجه داشته باشیم که در ساعات مشخصی که تعیین شده باید جابجایی صورت گیرد.

نکته:برای حمل و نقل کالاهای سنگین، باید از خودرو اسکورت استفاده شود.وسیله نقلیه جلوتر از ماشینی که بر روی ان محموله است، حرکت میکند. در بعضی موارد برای حمل بارهای فوق سنگین نیاز به دو اسکورت میباشد.

سرعت خودرو برای حمل بار ترافیکی:

بار ترافیکی با طول 20 متر، سرعت مجاز 60 کیلومتر. بین 20 تا 30 متر، 45 کیلومتر. بیش از 30متر باشد 40 کیلومتر در ساعت است.

محموله ای که عرض آ«بین 2.60 تا 3 متر باشد، 60 کیلومتر.بین 3 تا 4.5 باشد، 45کیلومتر. بیش از 4.5 باشد 45 کیلومتر در ساعت.

وزن بار 40 تا 62تن، سرعت 60. 62 تا 96، 45 کیلومتر.بیش از 96 تن باشد سرعت مجاز برای وسیله نقلیه 40 کیلومتر در ساعت تعیین شده است.

بهترین شکل حمل بار فوق سنگین چگونه است؟

برای انتقال این نوع از محموله باید با شرکتهای باربری اقدام شود چرا که مجوزهای لازم را میگیرند. وسیله نقلیه مناسب نسبت به حجم بار سنگین در اختیارتامن قرار میدهند. ماشین های تخصصی بعنوان اسکورت برای انقال بار در نظر میگیرند.

بیمه در حمل بار سنگین:

محموله های فوق سنگین به دلیل ارزش بالایی که دارند باید بیمه نامه قوی در زمان انتقال بار، توسط شرکتهای حمل و نقل داشته باشند.

خلاصه:

در مقاله” محموله ترافیکی چیست؟” با تعریف آن آشنا شدیم. و گفته شد قبل از انتقال اینگونه بارها، مجوزهای لازم حتما اخذ شود. به زمان تردد این محموله ها حتما دقت شود.بارهای فوق سنگین بیمه نامه معتبر از شرکتهای حمل و نقل داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09939110499 تماس حاصل نمایید.

 

 

جستجو




دسته بندی




مقاله های ما




نظر




ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

02147620477